Bugün içinde bulunduğumuz ortamlarda, iletişim içerisinde olduğumuz mecralarda, farkında olarak ya da olmayarak bizim dikkatimizi çeken çoğu şey reklamcılık kapsamına girmektedir. Aslında ilk sorulması gereken soru ve çoğu insanın kendi kendine sorduğu “reklamcılık nedir” sorusuna bir yanıt verilmelidir. Reklamcılık bu işin profesyonelleri olan reklam ajanslarının bünyesinde kendine özgü bir yer edinmiştir. Peki reklam ajansı nedir ? Ne iş yapar ? Nasıl çalışır ? Reklam ajansı, firmaların, markaların ürettikleri mal ve hizmet özelliklerini, hedef tüketicilere, belirli şekillerde tasarlayarak ve uygun sunum biçimleriyle birleştirerek aktaran, reklam sektörü kuruluşlarının önde gelenidir. Reklam ajansı firmalar ile toplum arasında kurulan iletişimi sağlar. Aslında bu sektöre iletişim sektörü demek de yanlış olmaz. Firmaların amaçları doğrultusunda, onların mal ve hizmetlerini, markalarını, insanların beğenebilecekleri, isteyebilecekleri, ilgilenebilecekleri şekilde tasarlar ve topluma sunar.
Reklam ajansı reklam yapar. Reklamı, kitle iletişim araçları vasıtasıyla topluma iletir. Kitle iletişim araçları dediğimiz zaman bugün ilk akla gelenler, televizyon, radyo, gazete, dergiler, internet ve her türlü basılı mecra akla gelmektedir. Ayrıca reklam ajansı açık hava reklam araçlarını da kullanarak, tasarımlarını topluma ulaştırır. Promosyon ürün üreterek, ya da uygun ürünü müşteri portföyü için seçerek, reklam tasarımlarını uygun ürünler üzerinde uygulayarak onların insanlar üzerinde etki yaratmasını sağlar. Kısaca özetlemek gerekirse bir reklam ajansı, reklam yapabileceği bütün kanalları kullanarak, firmanın isteklerini geniş halk kitlelerine düzgün ve olması gerektiği şekilde ulaştırır ve doğru etkinin yaratılmasını sağlar.
Reklam ajansı, firmaların amaçlarına ulaşabilmesi için, ona ait verileri halka taşımadan önce, içinde bulunduğu toplumu araştırır. Toplumun yapısal özelliklerini, en ince ayrıntısına kadar araştırırak, reklam tasarımlarını elde ettiği verilere göre tasarlar ve insanların ilgilenmesini sağlar. İçinde bulunduğu toplumun geleneklerine, göreneklerine, sosyo-ekonomik yapısına göre, reklam tasarımını yaparak amaçlarına uygun olarak yönlendirir. Bu sayede firmaların ya da markaların toplum tarafından daha rahat algılanabilmesini sağlayarak, potansiyel olarak destek olur. Bir sonuç çıkarılması gerekirse reklam ajansı her iki taraf için iletişim kurucusu ve biçimlendiricisidir.
Reklam ajansı, firmaların amaçlarını gerçekleştirmesini sağlayabilmek için, reklamın bütün çeşitlerini kullanarak tüketiciye ulaşır. Gazete reklamları, dergi reklamları, açık hava reklam araçları, internet reklam mecralarının hepsini kullanabilecek uzmanlığa sahiptir. Bunlardan hangisini kullanarak tüketiciye ulaşacağı noktası, firmanın bütçesi ile ilgili bir konudur. Reklam veren firmanın bütçesine göre, reklam ajansı, tüketicelere ulaşabileceği reklam mecralarını seçer, seçtiği mecranın özelliklerine göre reklam projesini tasarlar ve tüketicilere sunar. Tüketicilerin reklama olan ilgisini firmaya geri dönüşlerini takip eder ve firmaya bilgi verir.
Son Yorumlar